SUMO - 13-08-2010 14:01:31

Top Gear: Kontrowersyjna reklama Volkswagena Scirocco


http://theinspirationroom.com/daily/commercials/2009/8/top-gear-berlin-to-warsaw.jpg



"Liczne protesty wywołał prezenter programu motoryzacyjnego Top Gear - Jeremy Clarkson, który w 7 odcinku 13 serii (data emisji w BBC2 - 2 sierpnia 2009) sparodiował inwazję Niemiec na Polskę z 1939 roku w autorskiej reklamie Volkswagena Scirocco.

Reklama w formie wiadomości dziennika telewizyjnego wykorzystuje markę handlową Volkswagena Scirocco TDI, pokazując współcześnie zmontowane sceny panicznej ucieczki Polaków przed domniemaną inwazją niemiecką, wobec której polska armia jest bezradna.

W reklamie, którą obejrzało ok. 6,7 mln telewidzów, Polacy rzucają się w wielkim pośpiechu do autobusów i pociągów, porzucają niedojedzone posiłki w stołówkach i zmierzają w stronę granicy.


Reklamę aluzyjnie nawiązującą do exodusu Polaków z września 1939 roku wieńczy napis: "Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank" (Volkswagen Scirocco. Trasa Berlin-Warszawa na jednym baku).

Angielskie słowo "tank" jest wieloznaczne, w języku militarnym oznacza czołg i może sugerować, iż inwazja hitlerowców na Polskę niewiele ich kosztowała."

Link do źródła


Reklama mimo iż kontrowersyjna to jednak sami przyznacie, że... zabawna. Nie uszczegła się jednak kilku błędów:
http://bi.gazeta.pl/im/0/6896/z6896640X.jpg

Owa reklama nie była jedyną jaką stworzyli autorzy programu. Poniżej zobaczyć możecie pozostałe wersje reklamy Volkswagena Scirocco.

www.h2o-world.pun.pl www.nightwood.pun.pl www.swiatmagi.pun.pl www.wshe.pun.pl www.totaldramaforum.pun.pl